конспекти

середа, 2 листопада 2016 р.

Музичне мистецтво 5 клас – Урок 18
Тема. Різновиди професійної музики.
Мета. Ознайомити учнів з різновидами професійної музики: вокальна  та   інструментальна професійна музика, поняттям   «цикл   інструментальних   концертів» на   прикладі   творчості  А. Вівальді   та його творів.
Розвивати вміння учнів давати характеристику музичному образу твору, розрізняти на слух засоби музичної виразності, розвивати вміння створювати візуальні образи до музичного твору, продовжувати розвивати вміння створювати власні пісні на основі віршованого тексту.
Виховувати інтерес до творів італійської інструментальної  та  вокальної   класичної   музики, пісень українських   композиторів.
Тип уроку: комбінований, урок заглиблення в тему.
Обладнання: музичний інструмент, програвач, мультимедійна   дошка,  ілюстрації   до   музичного   твору   та   пісні   або   мультимедійна презентація, портрет А. Вівальді,   портрети     італійських   відомих   виконавців: Р. Лоретгі, Л. Паваротті.
Основні поняття для засвоєння: різновиди   професійної музики: вокальна, інструментальна, цикл інструментальних концертів, сольний спів.
Твори, що вивчаються на уроці:
·       «О Sole Міо» у виконанні Робертіно Лоретгі. «О Sole Міо» у виконанні Лучайо Паваротті.
·       А. Вівальді. «Зима» з циклу концертів «Пори року».
·       «Зимова пісенька». Сл. та муз. В. Островського — виконання.
Хід уроку
1. Вхід під музику А. Вівальді. Організаційний момент.
Мотивація до навчання.
2. Актуалізація  опорних   знань: фронтальне опитування — симфонічні твори на основі народних пісень, різновиди професійної музики.
3.      Бесіда про історію унікальності голосу Роберто Лоретті.
Шістдесят років тому в Італії жив хлопчик. Його звали   Робертіно Лоретгі. Хлопчика обожнював увесь світ! Як це сталося?
Талановитий шестирічний Робертіно співав у церковному хорі. Тембр його голосу був настільки унікальним, що незабаром його назвали «золотим». Коли Робертіно   виповнилося  вісім років, він уже співав нарівні   з   дорослими   у   Римському   оперному   театрі.
Якось хлопчика почув датський імпресаріо і вирішив зробити з нього справжню зірку. Життя юного Лоретті закрутилося, мов у калейдоскопі: численні гастролі, платівки мільйонними тиражами. Свою пісенну кар'єру   хлопець   розпочав   у   13   років і побував у США, Канаді,  Росії,  Японії,  Австралії.  Платівка з піснею «О Sole Міо» принесла йому славу «золотого голосу» в цілому світі.
4.      Музичне сприймання. «О Sole Міо» у виконанні  Робертіно Лоретті; «О Sole Міо» у виконанні Лучано Паваротті.
5. Аналіз музичних творів.
—      Визначте характер пісні. Що в ній є особливим?    
—      Як звучить пісня у виконанні відомого італійського співака Лучано Паваротті та у виконанні Робертіно Лоретті? 
—      Охарактеризуйте «золотий голос» італійського хлопчика, підібравши відповідні слова. Як ви гадаєте, чому  ця   пісня   стала   надзвичайно   популярною?
Музичний словничок
Вокальна музика — це музика, призначена для виконання   голосом. Таку музику може виконувати соліст, ансамбль із кількох співаків або хор.
Дискант — високий дитячий голос (переважно у хлопчиків) зі специфічним звучанням.
Розгляньте  картину відомого російського художника I. Jleвітана. Спробуйте уявити, яка музика звучить у ній. Охарактеризуйте цю музику.                 
6.      Музичне сприймання. А. Вівальді. «Зима» з циклу концертів «Пори року».
7.      Аналіз музичного твору.
—      Які музичні інструменти виконують твір?
—      Охарактеризуйте засоби виразності, використані композитором для зображення картин зимової природи.
—      Чому цю музику ми називаємо шедевром? Обгрунтуйте   свою думку.
—      Поміркуйте, чи співзвучні живописний твір І. Левітана «Ліс узимку» та музичний твір А. Вівальді.
8.      Фізкультхвилинка «Хвилинка відпочинку».
9.      Поспівка. Вправи для розвитку музичного слуху та голосу (за  вибором вчителя).
10.    Розповідь про композитора.
Антоніо  Лучіо Вівальді — італійський композитор, скрипаль - віртуоз, священик, автор понад сорока опер, кантат, ораторій, творець жанру сольного інструментального концерту. Одним із найвідоміших його творів  є  «Чотири   пори року» — ранній зразок програмної   симфонічної музики. Вівальді зробив істотний внесок у  розвиток інструментування, першим застосував   гобої, валторни, фаготи та інші інструменти як   самостійні. Концерт  фа-мінор «Зима»   має три частини — І ч.  Allegro  non molto, II ч. Largo, III ч. Allegro. Кожному концерту окремо композитор присвячував  сонети.
Музичний словничок
Інструментальна музика — це   музика, призначена для виконання на музичних інструментах. Вона   буває сольною (грає один інструмент), ансамблевою (звучать декілька інструментів)  та оркестровою (виконує оркестр),
Розглянемо   подану   схему. Про що вона розповідає? Із чого складається   професійна   музика? Які основні   різновиди   професійної   музики?
ІНСТРУМЕНТАЛЬНА
Соло, дует, тріо
Ансамбль
Оркестр
Хор
ВОКАЛЬНА
 







11.    Виконання пісні. «Зимова пісенька». Сл. та муз. В. Островського.
Робота над звуком. Виконання пісні по фразах. Індивідуально в парах, групою.
12.    Виконання творчого завдання.
Послухайте мелодію пісні ще раз та,уявіть себе хореографом. Виконайте під музику пластичну імпровізацію, придумавши власні рухи.
13.    Узагальнення вивченого матеріалу. Рефлексія.
·       Пригадайте, яка музика називається інструментальною. Які різновиди інструментальної музики ви знаєте?
·       У чому полягає різниця між інструментальною та вокальною музикою?
·       Чим схожі та відрізняються вокальні й інструментальні твори?
·       Розкажіть про історії відомих вам шедеврів.
·       Чому Робертіно Лоретті називали «золотим голосом»?
14.    Домашнє завдання.
Чи  звучать у вас вдома шедеври інструментальної та   вокальної музики? Дізнайтеся історію створення одного з цих шедеврів і розкажіть її своїм рідним та друзям.
Для допитливих — виконання музичного проекту.
Проект «Золотий голос»
Мета: знаходити та підбирати необхідну інформацію та ілюстрації для оформлення газети.
Очікуваний результат: газета.
План створення:
У вас, мабуть, є найулюбленіші співаки, яких ви вважаєте  «золотим голосом». Пропонуємо вам присвятити  цим  виконавцям  цілу  газету.
Цей  проект може бути груповим. Об'єднайтеся в три групи.
1-      ша    група «Журналісти» — проведіть опитування класу за темою «Мій улюблений співак». Знайдіть інформацію з журналів та газет про найпопулярніших співаків — улюбленців класу. Підготуйте інформацію для газети.
2-      га      група «Музиканти» — складіть каталог найулюбленіших пісень тих співаків, котрі стали обранцями класу. Запишіть до газети тексти пісень, що стали переможцями.
3-      тя      група «Художники» — придумайте разом оформлення вашої газети за темою «Золотий голос», в якій будуть рубрики «Наші улюблені пісні», «Наші  улюблені  виконавці». Знайдіть  в  журналах  фото виконавців  та  вклейте  їх  у  газету.

15.    Вихід з класу під музику А. Вівальді.

Немає коментарів:

Дописати коментар