конспекти

неділя, 6 листопада 2016 р.

Музичне мистецтво 5 клас - Урок 31
Тема. Музика  в   кіно.
Мета. Ознайомити учнів зі зв'язками музичного мистецтва з кіномистецтвом, поняттям музика до кінофільмів, зі спільними та відмінними засобами виразності обох видів мистецтва, ознайомити з творчістю Є. Крилатова, пісенними та інструментальними композиціями, музикою до кінофільмів композитора.
Розвивати вміння учнів знаходити спільні засоби виразності між музикою та кіномистецтвом, розрізняти на слух звучання музичних інструментів та електронної музики, знаходити  відвідні музичні твори до ілюстрацій та виконувати творчі завдання.
Виховувати інтерес до інструментальної музики до вітчизняних художніх фільмів, творчості композиторів, які писали музику до кінофільмів, дитячих сучасних пісень.
Тип уроку: комбінований, урок заглиблення в тему; урок з елементами інтеграції.
Обладнання: музичний інструмент, програвач, мультимедійна дошка, ілюстрації до музичного твору та пісні або мультимедійна презентація, портрет Є. Крилатова.
Основні поняття для засвоєння: кіномистецтво, зв'язок музики і кіномистецтва, спільні та відмінні риси, музика до кінофільмів.
Твори, що вивчаються на уроці:
·       Є. Крилатов. Інструментальна музика до телефільму «Гостя з майбутнього» (три уривки).
·       «Крилата гойдалка» із фільму «Пригоди Електроніка».Сл. Ю. Ентіна, муз. Є. Крилатова — розучування.
Хід   уроку
1.      Вхід до класу під музику Є. Крилатова. Організаційний момент. Мотивація до навчання.
2.      Актуалізація опорних знань: фронтальне опитування — зв'язок   музичного мистецтва з театральним   мистецтвом, різновиди   театрів, творчість П. Чайковського, жанр балету, сюжет та герої балету «Спляча красуня», особливості мелодики композитора.
3. Бесіда про особливості кіномистецтва.
З-поміж усіх видів мистецтва мистецтво кіно є наймолодшим. У ньому поєдналися: музика, література, театральна дія, візуальні мистецтва.
Кіно... Його історія, порівняно з тисячолітньою історією музики, живопису чи театру, коротка. Проте мільйони  глядачів   щодня   заповнюють   зали кінотеатрів, ще більше людей дивляться кінофільми по телебаченню. Що   це за мистецтво? Що залюбки дивляться   діти? Звичайно, кінофільми та мультфільми.
Музичний словничок
Кіно — мистецтво відтворення на екрані за допомогою кінознімання реальних, спеціально інсценованих або створених засобами анімації подій.
У кіно є те, чого немає в жодному виді мистецтва — фотографічна зйомка кінозображення, анімація та монтаж.
У кожній  кінострічці   та   мультфільмі   обов'язково є МУЗИКА — її створює композитор, а працює над звуковим   супроводом   звукорежисер . 
Мистецтво кіно поєднує в собі елементи літератури, живопису,  театру та музики.     
4.      Виконання творчого завдання «Озвуч кадри відомих фільмів».  *
Демонстрація ілюстрацій (або перегляд відеофрагментів   фільмів). 
Завдання: перегляньте кадри з популярних дитячих кінострічок   та    мультфільмів. Спробуйте пригадати своїх   улюблених   героїв. Назвіть    їх. Які пісні вони виконують? Озвучте   кадри   з    фільму — заспівайте  відому пісню.
5.      Перегляд фрагменту телефільму «Гостя з майбутнього».
Разом з друзями перегляньте фрагмент дитячого телефільму «Гостя  з   майбутнього», знятого   за мотивами   повісті   Кіра   Буличова   «Сто років тому вперед». Зверніть увагу на музичний супровід, автором якого є  композитор Євген Крилатов.
6.      Розповідь про композитора.
Євген Павлович Крилатов — російський композитор, автор  музики   до   більш  ніж 120 кінострічок   (найвідоміші — «Чародії», «Ох уже   ця   Настя», «Гостя з майбутнього», «Пригоди Електроніка») та мультфільмів « («Умка», «Бюро знахідок», «Простоквашино», «Русалонька») та інші.
7.      Музичне сприймання. Є. Крилатов. Інструментальна музика до фільму «Гостя з майбутнього» (три уривки).
8.      Аналіз музичного твору.
-         Яка музика звучить? Визначте характер кожної композиції.
-         Які пісні та яка музика звучить у цих фільмах?
-         Які фрагменти з кінофільму було озвучено цією музикою?
-         Яких героїв супроводжує ця музика? Розкажіть про них.
9.      Поспівка. Вправи для розвитку музичного слуху та голосу (за вибором вчителя).
10.    Розучування пісні. «Крилата гойдалка» із фільму «Пригоди Електроніка». Сл. Ю. Ентіна, муз. Є. Крилатова.
Слухання пісні. Усвідомлення її змісту та характеру. Розучування першого куплету пісні та приспіву. Особливості мелодії та ритмічного рисунку пісні. Плескання ритмічного рисунку, виконання по фразах. Виконання пісні сольно, у парах. Хорове виконання під фонограму.
11.    Виконання творчого завдання.
А тепер вирушаймо до знімального майданчика. Тут наші друзі пройдуть кастинг на виконання ролі в дитячому кінофільмі.
Спробуйте виконати вправу «Стоп-кадр» під музику з кінофільму «Пригоди Електроніка» — і дізнаєтеся, чи зможете зніматися в кіно.
Вмикаємо музику з кінофільму «Пригоди Електроніка».
Вправа «Стоп-кадр»  Зобразіть:  радість, образу, гнів, страх, сум.
12.    Узагальнення вивченого матеріалу. Рефлексія.
·       Як пов'язані музика та кіномистецтво? Що у них спільного?
·        Хто пише музику до фільмів та створює їхній звуковий супровід? 
·        Назвіть свої улюблені пісні з кінострічок чи мультфільмів.
·        Яку роль вам би хотілося зіграти у кіно?
13.    Домашнє завдання.
Послухайте музику вдома. Спробуйте вигадати сюжет фільму  про   школу. Яка музика звучатиме в ньому?
Для допитливих — виконання музичного проекту.
Проект «Знімаємо кіно»
Мета: створювати невеличкі сценки до дитячого фільму.
Очікуваний результат: фільм.
План створення:
Уявіть себе кінорежисером. Для створення фільму або сценки у стрічці вам потрібен тільки мобільний телефон. Підказуємо найпростіший варіант.
1-й    крок — придумайте сюжет дитячого фільму про шкільне життя. Увесь фільм нам не зняти, але невеличкі сценки — запросто! Отож придумайте Сюжет сценки «У нас в школі». Прийнятні варіанти — на уроці, на перерві,  після уроків тощо.
2-й    крок — візьміть свій мобільний телефон, знайдіть функцію «Зйомка», попросіть друзів зіграти ролі або знімайте цікаву сценку самостійно.
3-й    крок — підберіть музику до знятого вами сюжету. Характер музики повинен співпадати із сюжетом.
4-й    крок — придумайте назву фільму, а якщо маєте бажання — продовжте й створіть фільм трошки складніший.
14.    Вихід із класу під музику Є. Крилатова.


Немає коментарів:

Дописати коментар