конспекти

середа, 2 листопада 2016 р.

Музичне мистецтво 5 клас - Урок  26
Тема. Звучить хор.
Мета. Ознайомити учнів з поняттями ансамблева та хорова музика, розібрати особливості хорової та ансамблевої музики на прикладах музичних творів російського композитора, ознайомитися з творчістю М. Глінки.
Розвивати вміння учнів розпізнавати на слух звучання тембри співочих голосів в хоровому колективі та у вокальному ансамблі, давати характеристику музичному образу твору, створеному у хоровому творі, вміння виконувати тестові завдання.
Виховувати інтерес до хорової музики, творчості російських композиторів.
Тип уроку: комбінований, урок узагальнення знань з теми.
Обладнання: музичний інструмент, програвач, мультимедійна   дошка,   ілюстрації   до музичного твору та пісні або мультимедійна презентація, портрет М. Глінки.
Основні поняття для засвоєння: хорова, ансамблева вокальна   музика, різновиди хорових колективів, тембри голосів у хоровому колективі та вокальному ансамблі.
Твори, що вивчаються на уроці:
·       М. Глінка. Романс «Венеціанська ніч» у виконанні ансамблю вокалістів (а капела).
·       М. Глінка. Хор «Слався» з опери «Іван Сусанін» у виконанні академічного хору та оркестру.
·       «Прийди, прийди, весно красна». Сл. А. Навроцького, муз. В. Філіпенка — виконання.
Хід уроку
1.      Вхід під музику М. Глінки. Організаційний момент. Мотивація до навчання.
2.      Актуалізація опорних знань: бліц - опитування — різновиди вокальної музики залежно від кількості виконавців.
3.      Бесіда про світ вокальної музики.
Чи   помітили ви, що за засобами виразності вокальна музика дуже схожа з інструментальною?
Як і в інструментальній музиці, вокальна музика також має різний склад виконавців. Роздивіться уважно малюнок. Про що він вам нагадує?
4.      Музичне сприймання. М Глінка. Романс «Венеціанська ніч» у виконанні ансамблю вокалістів (а капела); М. Глінка.   Хор «Слався» з опери «Іван Сусанін» у   виконанні  академічного   хору   та   оркестру.
5.      Аналіз музичного твору.
—      Розкажіть про своє враження після прослуховування музичних творів.
—      В якій манері було виконано кожен твір: народній, академічній чи естрадній?
—      Охарактеризуйте засоби виразності у кожному творі.
—      Які типи співацьких голосів вам вдалося розпізнати у цих творах?
—      Який із цих творів виконує більша кількість виконавців? Чому ви так вважаєте?
6.      Бесіда з учнями про різновиди хорових колективів.
Ви зауважили, що кількість виконавців у двох творах   М. Глінки   була   різною? Хор «Слався» виконував цілий хор, а романс — лише ансамбль.
А чи знаєте ви, що таке хор? Чи доводилось вам бути виконавцем у хорі? Чи знаєте, які види хорів існують?
ЗА  СКЛАДОМ ВИКОНАВЦІВ
Однорідний  хор
Мішаний хор
Чоловічий
Жіночий
Дитячий
 









Цікаво, що  за   кількістю виконавців вокальна музика схожа з інструментальною.
Бувають також малий, середній, великий або зведений хори. За манерою співу розрізняють академічний  хор   або   народний   хор.
ЗА   КІЛЬКІСТЮ   ВИКОНАВЦІВ
Малий хор (12–20 осіб)
Середній хор (25 - 35 осіб)
Великий хор  (50-60  і більше осіб)
Зведений хор (кілька сотень осіб)
За   манерою   виконання
Академічний хор
Народний  хор
 















Музичний словничок
Ансамбль — група виконавців, що виступають як єдиний художній колектив.
Хор — великий колектив співаків, створений для спільного виконання зазвичай багатоголосних вокальних творів з інструментальним супроводом або без нього.
7.      Розповідь про композитора.
Михайло Іванович Глінка — російський композитор, засновник російської композиторської школи. Автор опер «Іван Сусанін» (1836), «Руслан і Людмила» (1837—1842), симфонічних п'єс, творів для оркестру, численних романсів і пісень тощо.
8.      Проведення  опитування, узагальнення вивченого  матеріалу  або   тестування.
Питання до теми «Народна музика»
1.      Пісні, які створюють композитори, належать до:
·        Професійної музики   
·        Народної музики        
·        Народної і професійної музики
2.      Тембр, забарвлення високого голосу хлопчика називають:
·        Сопрано   
·        Дискант
·        Тенор       
3.      Музика, створена за певним сюжетом, називається:
·        Непрограмною
·        Інструментальною
·        Програмною     
4.      Інструментальна музика, яка виконується одним інструментом:
·        Квартет    
·        Соло
·        Дует
5.      Музичний твір, який написаний для одного інструмента із супроводом оркестру або ансамблю:
·        Симфонія 
·        Сюїта        
·        Концерт    
6.      Дві скрипки, альт і віолончель входять до складу квартету:
·        Струнного
·        Духового  
·        Фортепіанного
7.      Флейта, гобой, кларнет, фагот входять до складу квартету:
·        Струнного
·        Духового
·        Фортепіанного
8.      Великий колектив музикантів, призначений для спільного виконання музичних творів:
·        Ансамбль 
·        Оркестр    
·        Тріо 
9.      Невеликий оркестр, який призначений для виконання музичних творів у невеликих приміщеннях, для «кімнатного» музикування:
·        Камерний
·        Народний
·        Симфонічний     
10.    Парний танець у тридольному розмірі, значення якого походить від німецького слова «кружляти», називається:
·        Полька
·        Вальс        
·        Танго                 
11.    До складу квартету входять:
·        Три інструменти
·        Чотири інструменти
·        Два інструменти
12.    Мішаний хор — це колектив, у якому співають:
·        Жінки
·        Діти
·        Жінки і чоловіки
Порахуйте правильні відповіді. Це ваші справжні досягнення в Країні музики!
Поставте собі оцінку:
9.      Проведення творчого конкурсу «Караоке в нашім класі».
Проведемо конкурс «Найкращий виконавець». Заспіваймо  улюблених пісень. Впізнайте пісню за вступом та виконайте її виразно. Хто найкращий?
Для допитливих — виконання музичного проекту.
Продовжуємо проект «Твій музичний словничок»
Мета: продовжуємо створювати власний музичний словник за допомогою підручника.
Очікуваний результат: доповнений словничок.
План створення:
Розгляньте   уважно   в підручнику тему «Професійна  музика»  та   рубрики   «Запам'ятай». Там   ви ще знайдете нові поняття й терміни, з якими ознайомилися на уроках. Допишіть нові поняття в створений   раніше   словничок   за   алфавітом, додайте їхні значення. Ваш музичний словничок став ще повнішим.
10.    Вихід  із  класу  під  музику  М. Глінки.





Немає коментарів:

Дописати коментар