конспекти

середа, 2 листопада 2016 р.

Музичне мистецтво 5 клас - Урок 34 
Тема. Назустріч канікулам.
Мета. Узагальнити знання, оцінювати навчальні досягнення учнів з теми, повторити пройдені пісні, повторити   основні   поняття  і   терміни, засвоєні протягом   начального   року.
Розвивати вміння учнів розпізнавати на слух музичні твори, виконувати пісні під супровід фонограми, виконувати    нескладні   творчі   завдання.
Виховувати   інтерес до шедеврів світової класики, музики   сучасних    композиторів, сучасних пісень відомих композиторів.
Тип уроку:  комбінований,   підсумковий урок.
Обладнання: музичний інструмент, програвач, мультимедійна    дошка,   ілюстрації   до   музичного твору   та   пісні  або мультимедійна   презентація, портрети   композиторів,   ілюстрації   до  вивчених пісень.
Основні поняття для засвоєння: повторення   засвоєних понять   і   термінів.
Твори, що вивчаються на уроці:
·        Повторення вивчених пісень.
·        Повторення музичних творів.
·       «Світ шкільний». Сл. Т. Демчук, муз. І. Тарнавської — виконання.
Хід   уроку
1.      Вхід під музику Й. Штрауса. Організаційний момент.   Мотивація   до    навчання.
2.      Бліц - опитування: твори, які найбільше запам'яталися   протягом   навчання.
3.      Мандрівка Країною музичного мистецтва.
Здійсніть завершальну мандрівку Країною музичного мистецтва. Веселий потяг зупинятиметься тільки на великих станціях, де ви зможете перевірити свої знання.
СТАНЦІЯ   «ЗНАВЦІ   МУЗИКИ»
3.1. Перевірка засвоєних знань з вивчених тем.
Пригадайте те, про що ми дізналися на уроках, та дайте відповіді на запитання.
-         З ким «товаришує» музика? Що між ними спільного?
-         Що таке народна пісня? Які ви знаєте народні пісні? Розкажіть про їхні різновиди.
-         Розкажіть про різновиди професійної музики.
-         Які інструменти ви знаєте? Розкажіть про особливості їхнього звучання.
-         Як називаються інструментальні колективи з різною кількістю виконавців? Назвіть різновиди оркестрів.
-         Пригадайте форми вокальної музики. Як називаються голоси та вокальні колективи?
А тепер поставте собі оцінку. За кожну правильну відповідь на запитання — 2 бали. На   скільки   запитань ви   знайдете   відповідь — стільки   балів   і   отримаєте!
СТАНЦІЯ  «МУЗИЧНА   СТУДІЯ»
3.2. Перевірка  знання   вивчених   пісень. Караоке.
У  цій музичній студії всі співають під акомпанемент музичного інструмента чи фонограму. Впізнайте   за   малюнком   пісню   та   заспівай   її   з друзями.      
(Демонстрація ілюстрацій до вивчених пісень. Виконання пісень під фонограму — за вибором вчителя). 
СТАНЦІЯ  «ПІДБЕРИ МЕЛОДІЮ»
3.3.   Перевірка знання вивчених творів. Музична вікторина.
Роздивіться малюнки. Впізнайте назву музичного твору   за    малюнками   та   назвіть   автора.
(Демонстрація   ілюстрацій   до  музичних   творів для слухання, портретів  композиторів. Завдання: за вступом   впізнати   музичний твір та його назву, назвати композитора музичного твору — за вибором вчителя).
СТАНЦІЯ «ТАНЦЮВАЛЬНИЙ МАЙДАН»
3.4.   Пластична імпровізація. Виконання танцювальних   рухів   під   музику. Повторення танців.
Розгляньте   малюнки, на   яких зображено фрагменти   різних танців. Зобразіть   рухами   танець   так, щоб   його   впізнали   ваші   друзі. Придумайте власну   ритмічну   імпровізацію   з   музичним супроводом.
(Демонстрація   ілюстрацій   до   відомих   вивчених танців на уроках музичного мистецтва протягом навчального   року — за   вибором   вчителя).
Бажаємо   святкового   та   літнього   настрою,   який вам   завжди   створить   МУЗИКА.
4. Проведення   тестування   за  вивченою   темою:
Питання до теми «Взаємодія музики з іншими видами  мистецтва»
1.      Французький  композитор, автор   балетів,   опер, оперет,   автор   балету   «Сільвія»:
·        Й. Штраус
·        К. Деліб
·        Л. Боккеріні
2.      Музика   об'єднує   такі   види   мистецтва, як театр, кіно, цирк, хореографія, та має такі спільні риси:
·        Мистецькі образи
·        Текст
·        Сюжет
3.      Музика   без   назви,   написана   в  певному   жанрі та   формі,   називається:
·        Непрограмною  
·        Інструментальною
·        Програмною     
4. Фортепіанну сюїту, що складається з 10 п'єс та інтермедій   за   мотивами   картин Віктора Гартмана, написав   композитор:
·        О. Бородін
·        М. Мусоргський
·        М. Глінка 
5. Італійський композитор XVIII століття, віолончеліст, один з творців інструментального камерного ансамблю:
·        К. Деліб
·        Й. Штраус
·        Л. Боккеріні
6.      Вид сценічного мистецтва, що відображає життя в сценічній дії, яку виконують актори перед глядачами:
·        Театр        
·        Кіно
·        Цирк
7.      Фотографічна   зйомка,  анімація, кінозображення  та   монтаж   поєднуються   в:
·        Театрі
·        Цирку
·        Кіно
8.      Приміщення, де відбуваються видовища, які супроводжуються музичною ексцентрикою, демонструють силу й відвагу артистів:
·        Театральна сцена
·        Циркова арена
·        Кіномайданчик
9.      Австрійський   композитор,   скрипаль,   диригент,    автор комічної опери, балету «Попелюшка»,  16 оперет,   оркестрових   п'єс,   вальсів, польок,   кадрилей,   галопів,   мазурок,   маршів:
·        К. Деліб
·        Й. Штраус
·        Ж. Оффенбах
10.    Актори, котрі   з   XI ст.   виступали на території   сучасної    України   в   ярмаркових балаганах  з  жонглерами   та   циганами   з   ведмедями,  називалися:
·        Музикантами
·        Атлетами  
·        Скоморохами
11.    Автор пісні «Світ шкільний»:
·        Б. Савельєв        
·        І. Тарнавська
·        Р. Галаган
12.    Музику до кінофільму «Гостя із майбутнього» написав   композитор:
·        Ю. Чичков
·        Є. Крилатов      
·        Р. Паулс   
Порахуйте правильні відповіді. Це ваші справжні досягнення в Країні музики!
Поставте собі оцінку:
Для допитливих — виконання музичного проекту.
Завершуємо проект «Твій музичний словничок»
Мета: завершення власного музичного словника за допомогою підручника.
Очікуваний результат: словничок.
План створення:
Розгляньте уважно у вашому підручнику тему «Взаємодія музики з іншими видами мистецтва» та рубрики   «Запам'ятай». Там   ви   ще знайдете нові поняття і терміни, з якими ознайомилися на уроках. Допишіть нові поняття у створений раніше словник. Завершіть   та   оформіть   музичний   словничок. Молодці!
Танцюйте, грайте та створюйте пісні на будь-які улюблені вірші!   А ще відвідуйте концертні зали та театри — там стільки чудової МУЗИКИ!!!!
До зустрічі, друзі! Хай музика завжди приносить вам задоволення!
(Звучить уривок із пісні Н. Май «Я бажаю вам добра»)







Немає коментарів:

Дописати коментар